Vilkår og betingelser

Velkommen til Metz Webshop for samarbejdspartnere og deres ansatte/medlemmer. Her kan du købe udvalgte mærkevarer til stærkt reducerede priser.
Bestillinger på denne shop er forbeholdt ansatte og medlemmer hos virksomheder og organisationer, som handler med Metz.
Ved at lave en bestilling bekræfter man samtidig at alle varer der købes er til privat brug og ikke sælges videre.
Metz kan på forlangende kræve oplyst virksomhedens navn og og forlange dokumentation for ansættelsesforholdet. Såfremt dette ikke kan dokumenteres, forbeholder Metz sig ret til at afvise bestillingen.


Priser
Alle priser på shoppen er inkl. moms.


Fragt & håndtering
Levering kun til Danmark:
Vi tilbyder gratis fragt og håndtering, hvis du bestiller for minimum kr. 999,- og vælger at få varerne leveret til GLS pakkeshop.
Hvis din ordre er under kr. 999.- et fast gebyr på kr. 69,- vil blive pålagt din ordre til dækning af fragt og håndtering.

Levering
Varer bestilt i shoppen bliver normalt afsendt fra lager indenfor 2-3 hverdage. Du modtager automatisk besked på sms/mail, når varerne er afsendt fra lager. Der tages forbehold for fejl og forsinkelser hos postvæsen og kurerfirmaer.


Betaling
Betaling kan foretages med betalingskort. Vi modtager bl.a. Dankort, VISA og Eurocard.


Fortrydelseret
Du har 14 dages fortrydelsesret fra du modtager dine varer.
Bemærk! Du hæfter som køber for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på. Du kan ikke gøre fortrydelsesretten gældende på forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Ønsker du at benytte din fortrydelsesret, skal du udfylde denne kontaktformular. Når vi har modtaget formularen, vil vi sende dig en returseddel. Hvis returnering sker fra Danmark*) er fragten betalt.
Når vi har modtaget varerne, vil vi hurtigst muligt returnere din betaling.


Garantibetingelser
Vi yder som minimum et års garanti og 2 års reklamationsret iht. købeloven på alle produkter. På udvalgte produkter, f.eks. High Sierra taskeserie er der mellem 3 års og 25 års garanti/reklamationsret. Se mere under de enkelte produkter.


Reklamation
Er en vare beskadiget eller defekt, kan du lave en reklamation. Venligst udfyld denne kontaktformular. Når vi har modtaget formularen, vil vi sende dig en returseddel. Fragten er betalt.
Vi vil hurtigst muligt efter modtagelsen af den defekte vare kontakte dig.


Personoplysninger
Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, Adresse, Telefonnummer, E-mail adresse. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres af METZ A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores websites, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles. METZ A/S har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til METZ A/S videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand.
Som registreret i webshops hosted af METZ A/S har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til METZ A/S via e-mail til: gdpr@metz.dk.


Generelle oplysninger
Metz A/S
Skelstedet 9
2950 Vedbæk
CVR 27171508
info@metz.dk